3 Ocak 2011 Pazartesi

Mayalı pastahane poğaçası

Yumuşacık tadı tuzu yerinde sizi utandırmayacak poğaçalar bunlar!!!!

Bir ekmek makinem olmasına rağmen bir türlü alışkanlık haline getirip kullanamıyorum :( İnşallah ekmek tariflerimde yakın zamanda yer alır.
Şimdi poğaça ile ekmek makinası ne alaka işte o kullanamadığım ekmek makinasını mayalı hamurlarda kullanıyorum. Çokta güzel sonuç alıyorum pratik oluyor .Makinanın menüsünden hamur ayarını seçip ayarlıyorum , süt ve mayayı da koyup çalıştırıyorum.Böylece makina dönerek mayayı iyice mayalıyor.Şimdi gelelim tarife (malzemeler eldede yapsanız makinede de aynı):

Malzemeler:
1,5 su bardağı ılık süt(parmağınızı değdirdiğinizde parmağınız yanmayacak)
1 paket yaş maya (yoksa 1,5 yemek kaşığı kuru maya)
1,5 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta (sarısı dışına ,akı içine)
1 su bardağı sıvıyağ
(isteğe bağlı dereotuda konabilir bu tarife)
1/2 yemek kaşığı tuz
Aldığı kadar un ( yaklaşık 5 bardak)

Yapılışı:

Eğer makina kullanıyorsanız onun mayalanma süresine uyun .Elde yapıyorsanız hamuru temiz büyük bir poşete koyup ağzını bağlayın sıcak bir yerde 1,5-2 saat bekletin. Her iki yapılış şeklinde de şekil verip tepsiye dizdikten sonrada tepsi mayası 10 dk daha bekletin

İçine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz yada sade yapıp yarım demet dereotunu küçük küçük doğrayıp hamura da katabilirsiniz böylede çok güzel oluyor.
Denemeye değer şimdiden Afiyet olsun!

1 yorum:

Ürün Danışmanı dedi ki...

Mm çok lezzetli görünüyor poğaçalar. Uzun zamandır güzel bir tarif arıyordum. Bunu en kısa zamanda deneyip sonucu buradan paylaşırım inş. Ellerinize sağlık!