20 Mart 2008 Perşembe

kuru etli patlıcan dolması

uzun zamandır denemek istediğim bir yemekti ama cesaret edemiyordum en sonunda cesaret ettim :)
YAPILIŞI: öncelikle aktardan kuru patlıcan aldım ama seneye kendim yapmayı deniyeceğim
yarım kg orta yağlı kıyma pirinç kırmızı biber kimyon karabiber nane nar ekşisi soğan domates biber ve domates salçası bir miktar sıvı yağ biraz da su katıyorum dolma içi az bir şey sulu olursa daha güzel oluyor
kuru dolmaları bir kapta beş on dk suda haşlıyorum yumuşayınca suyunu döküp içini dolduruyorum evet şimdi püf noktasına gelelim tencerenin en altına etsiz kuzu kemik dizip üstüne dolmaları yerleştiriyorum o kemiklerin lezzeti dolmaya geçip çok hoş bir lezzet veriyor bunu lahana dolması ve diğer dolmalarda da yapabilirsiniz sonuca inanamıyacaksınız dolmalarıda bu kemiklerin üstüne dizdikten sonra üstüne az bir şey çıkacak kadar sıcak su katıp pişiriyorum
dolmalar pişince üstüne ayrı bir yerde tereyağı kırmızı biberi nar ekşisini kızdırp döküyoruz 5 dk öyle kaynatıyoruz
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok: