27 Ocak 2008 Pazar

kolay açma börek

bu tarifi tarif defterinden yetur hanımdan aldım ama gerçekten çok muhteşem bir börek oluyor en börek açamıyorum diyen bile bu tarifi rahatlıkla yapabilir mutlaka deneyin

hamur:1 bardak süt, 1 bardak yoğurt, 1 bardak sıvı yağ, 1 paket instant maya, tuz un.
yapılışı:bu malzemeler ile orta yumuşaklıkta hamurunuzu yoğurun.6 bezeye ayırın. her bezeyi un ile açabildiğiniz kadar ince açın.hamur çok kolay açılıyor . yufkanızın üzerine 1 kaşık sıvı yağ gezdirin . yine ortadan 2 ye kesin. harcınızı kestiğiniz yere boylu boyunca koyun rulo sarın U şeklinde yağlı tepsinize koyun üzerine yumurta sarısı sürün sıcak fırına verin..4-5 günde buzdolabında dayanıyor. içi için istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz ben patatesli bir harç tercih ettim patatesleri haşlayıp ezdim daha sonra içine kavrulmuş soğan ve baharatlarını ilave ettim siz kıymalı ıspanaklı ve peynirli istediğinizi tercih edebilirsiniz AFİYET OLSUN

3 yorum:

NURDAN K. dedi ki...

merhaba,
Bugün için evde ne yemek yapayım akşama düşüncesi içinde börek yapayım dedim.. hazır yufka almaya da üşendim şimdi evden çık al..gel.. nette kolay açma börek tarifi aramaya başladım karşıma çıktınız.. Az evvel bitirdim fırına attım tepsiyi..ben ıspanaklı yaptım.. pişince kesin güzel olacak.. Birazdan oğlum okuldan..eşim işten gelecek ve yemekte sizin kulaklarınızı çınlatacağız..
Teşekkürler tarifiniz için.. öncelikle size.. gıyabında Yetur Hanıma..
Herşey gönlünüzce olsun..
Sevgimle Kalın..

NURDAN KINALI

sevda sofrası dedi ki...

çok memnun oldum nurdan hanım inşallah beğenmişsinizdir hepinize afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli oldu, hamur cok kolay aciliyor... Ben borekleri gul seklinde sardim. Goruntu ve tat super oldu. Tarif icin tesekkurler...